سرخط خبرها

نخستین موکب علمی اربعین برپا می‌شود | قدمی در یافتن راه‌حل برای مسائل و چالش‌های جهان اسلام

  • کد خبر: ۱۸۰۲۳۵
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
نخستین موکب علمی اربعین برپا می‌شود | قدمی در یافتن راه‌حل برای مسائل و چالش‌های جهان اسلام
حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، از راه‌اندازی و گشایش نخستین موکب علمی اربعین با مشارکت اساتید برجسته حوزه‌ها و دانشگاه‌های ایران و عراق خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حمید احمدی، با بیان اینکه برای مشارکت هرچه‌بیشتر و ارائه بهترین راهکار و نتیجه از برپایی موکب علمی اربعین از اساتید کشورهای مختلف دعوت به‌عمل آمده است، گفت: این عزیزان در قالب حلقه‌های مختلف به چالش‌های علمی جهان اسلام پرداخته و در نهایت با جمع‌بندی دستاوردهای خود در قالب انتشار کتاب راه‌حل‌های به‌دست‌آمده را ارائه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه، مرکز فناوری آستان قدس رضوی، و دانشگاه‌های فردوسی و امام حسین(ع) و دانشگاه تهران با مشارکت خود یاری‌رسان این مجموعه برای رسیدن به اهداف این حرکت ارزشمند هستند.

وی، با بیان اینکه هرروزه با ارائه درخواست‌های جدید از داخل و خارج کشور استقبال بسیار خوبی از همکاری با این حرکت ارزشمند می‌شود، ادامه داد: امیدوارم فعالیت این موکب در طول سال نیز ادامه داشته باشد، زیرا قدم بسیار خوب و ارزشمندی برای حل مسائل و چالش‌های جهان اسلام است.

احمدی، با تأکید بر اینکه دیپلماسی علمی، توسعه ارتباطات و ارائه طرح‌های علمی جهان اسلام از مهم‌ترین اهداف این موکب است، افزود: موکب علمی اربعین، برای شروع فعالیت خود، در قالب هشت حلقه علمی، به‌مدت سه روز در شهر مقدس نجف اشرف، سه روز در نقاط مختلف مسیر نجف به کربلا و تا چند روز بعد از اربعین در کربلای معلا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: در نهایت، پس از اتمام فعالیت این موکب، اعضای علمی به همراه مشارکت‌کنندگان کشورهای مختلف در دانشگاه «سبطین» عراق جمع شده و پس از جمع‌بندی‌های لازمْ گزارش‌ها، بررسی‌ها، طرح‌ها و ایده‌های خود را در قالب کتاب چاپ کرده و آن را به مجامع علمی جهان ارائه خواهند کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->